Cum te ajută SEO în marketing?

Bianca Paraschiv
Vezi toate articolele

SEO contează mai mult decât ai crede

Optimizarea motoarelor de căutare, cunoscută sub denumirea de SEO (Search Engine Optimization), este o metodă de a îmbunătăți site-urile pentru a le crește vizibilitatea atunci când utilizatorii caută un conținut similar.

Motoarele de căutare precum Google colectează informații care sunt introduse într-un index. Apoi, algoritmii analizează paginile din index și determină ce rezultat va apărea într-o anumită interogare.

SEO este o parte fundamentală a marketingului digital, deoarece oamenii efectuează adesea căutări pentru a găsi informații cu privire la produse și servicii.

 

Cum funcționează SEO?

Motoarele de căutare precum Google, Yahoo și Bing utilizează programe care sortează un număr mare de pagini web. Când o persoană tastează un cuvânt sau o expresie, cunoscute sub numele de search query, motorul de căutare alege cele mai relevante potriviri pentru a afișa conținutul căutat. Scopul acestora este de a crea cea mai relevantă listă de rezultate pentru a ajuta utilizatorii să găsească ceea ce caută.

Search Engines îndeplinesc trei sarcini:

  • Caută conținutul dorit de utilizator
  • Analizează fiecare conținut găsit
  • Decid care conținut este cel mai relevant pentru utilizator.

Fiecare motor de căutare folosește programe de calculator numite „roboți” sau „păianjeni” pentru a parcurge paginile web.

Să presupunem că ai un site web pentru a-ți promova cafeneaua. Când motorul de căutare se uită la pagina cafenelei, pe lângă informațiile pe care le poți vedea tu, el citește și codul din spatele paginii numit HTML. Părți specifice ale acestui cod ajută motorul de căutare să îți înțeleagă pagina web.

Dacă vrei să cauți „Cotswolds Coffee Shop”, motorul de căutare citește titlul inclus într-o bucată de cod numită „title tag”. Când scrii conținutul, încearcă să vorbești în limba clienților tăi, deoarece acest lucru îi va face să găsească paginile tale mai ușor atunci când caută produse sau servicii similare.

 

Căutarea organică

Rezultatele căutării organice apar de obicei în centrul paginii și sunt rezultatele pe care motorul de căutare le consideră cele mai potrivite pentru search queries. Chiar dacă rezultatele organice și anunțurile apar pe aceeași pagină, există o mare diferență între ele: nu există niciun cost pentru a apărea în rezultatele organice.

Cum poți îmbunătăți șansele site-ului tău de a apărea în rezultatele neplătite? Totul se reduce la calitate. Îmbunătățirea site-ului tău web va crește șansa ca acesta să apară în căutarea organică, numită SEO. Un SEO bun ajută motorul de căutare să găsească și să înțeleagă site-ul tău web.

 

Marketing-ul prin SEO

Formula organică a motorului de căutare selectează rezultatele considerate cele mai relevante pentru o anumită căutare. În același timp, și anunțurile vor apărea în pagina cu rezultatele căutării.

Agenții de publicitate concurează pentru oportunitatea de a-și afișa anunțurile atunci când cineva caută orice pe internet. Cum decid motoarele de căutare cine câștigă? Componentele cheie sunt oferta și calitatea site-ului.

Suma licitată este suma maximă pe care un agent de publicitate este dispus să o plătească pentru un click pe anunț. Câștigarea licitației nu este necesară atunci când propui cea mai mare ofertă. Este posibil ca anunțurile relevante să câștige locuri mai mari pe aceeași pagină cu rezultatele căutării, chiar și cu sume licitate mai mici.

 

Search Console

O Consolă de căutare Google este un serviciu care oferă feedback cu privire la performanța site-ului tău web în rezultatele căutării Google.

De exemplu, poți obține feedback cu privire la un aspect tehnic, cum ar fi un număr tot mai mare de erori de accesare cu crawlere care trebuie remediate. De asemenea, poate oferi informații despre anumite cuvinte cheie care necesită mai multă atenție, deoarece clasamentele sau afișările se tot modifică.

Raportul mai arată și cele mai frecvente căutări care atrag oamenii pe site-ul tău inclusiv cele mai relevante cuvinte și expresii pentru afacerea ta. În plus, îți arată site-urile web care se leagă de site-ul tău, cunoscute drept „recomandări”.

 

Concluzie

Pentru a îmbunătăți șansele ca site-ul tău să apară în rezultatele neplătite, acesta trebuie să aibă conținut de bună calitate. Un bun SEO ajută motorul de căutare să înțeleagă conținutul furnizat pe site-ul tău web, ceea ce crește vizibilitatea acestuia.

Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de SEO marketing, nu ezita să ne contactezi.

Urmărește-ne pe
Instagram

@remotemarketing.ro

Urmărește-ne pe
Instagram

@remotemarketing.ro

Acest site foloseste cookie-uri

Folosim cookie-uri, inclusiv cookie-uri de la părți terțe, pentru a a personaliza conținutul, pentru a oferi experiențe personalizate, în sopuri publicitare sau pentru a oferi funcții de socializare și pentru a analiza traficul de utilizare a site-ului. Apăsând butonul „Acceptați cookie-urile recomandate”, confirmați că sunteți de acord cu utilizarea acestor cookie-uri constând în cookie-uri de preferințe, statistică, marketing. În secțiunea Modifica setarile aveți opțiunea de a selecta tipurile de cookie-uri pe care le permiteți. În orice moment vă puteți retrage consimțământul sau vă puteți modifica preferințele. Informații detaliate despre modul în care utilizăm cookie-urile, inclusiv cum puteți refuza cookie-urile accesați Politica de cookie.

Continuând navigarea pe site, sunteţi de acord cu folosirea cookie-urilor. Mai multe detalii, aici | Modifică setările